Fotball er ikke bare bare

Det er jo ingen hemmelighet at jeg liker fotball, og da spesiellt Manchester United. Interessen har bare økt mer og mer med årene og jeg gleder meg til hver kamp. En helg uten fotball er ikke ordentlig helg! Jeg elsker laget mitt og jeg er stolt av å være United suporter.

Men så kommer vi til bakdelen i fotball. Når laget ditt taper og ikke tar poeng. Jeg blir så sint og blir i så dårlig humør. Du verden, ” men det er jo bare fotball “….å nei!!! Det er så mye viktigere enn som så. Dette er laget ditt, vi er best og vi skal vinne! En ting er å ikke spille en bra kamp, men om vi taper på grunn av dommerfeil feks koker det over. Da er det best å skygge banen.. Jeg er faktisk helt umulig å snakke fornuft om jeg først blåser meg opp, jeg blir usannsynlig partisk å HATER alt og alle som har med det andre laget. Ikke så sportslig der altså med andre ord.

Og de to siste Champions League finalene United har hatt feks, da vi begge gangene tapte mot Barcelona. Første gangen ble jeg så sint at jeg begynte å grine. Jeg befant meg da i utlandet og eksen min som jeg så kampen med og som var Liverpoolsuporter måtte be meg ta meg sammen (han var vel vant med nederlag…), men jeg kunne bare ikke fatte å begripe at vi kunne tape en så viktig kamp og var vel en stk hysterisk sint jente på en Italiensk sportpub med kun Barcasuportere rundt meg. Så det endte med at undertegnede måtte finne trøst i herr alkohol.. Forrige finale var jeg også sikker på seier, men innså faktisk da at Barcelona var desidert det beste laget. Da ble jeg bare trist og skuffet. Så det har sine ulemper også, resultatene påvirker suporterne helt sykt.

Også i dag….. Ikke moro eller godt for den saks skyld å gå på en smell mot Basel.. Med lyskestrekk er det ikke lurt å hoppe å sprette hver gang det har blitt mål og baklengsmål men i kampens hete er det ikke like lett å tenke… Skikkelig irritert nå… Vi har jo i utgangspunktet en veldig lett gruppe, men man skal aldri undervurdere ett lag og selv om vi leda klart så er det altfor lett å gjøre en feil og en feil blir til flere… Hadde puls i hundre siste kvarteret av kampen og hadde Berbatov putta på den siste der hadde jeg felt noen gledestårer, men nei.. Ikkje bra…

Men en ting skal jeg og andre United suportere ha- vi støtter laget vårt uansett. Se på Liverpoolsuportere feks de siste sesongene, der de skriker og hyler ut at de hater egne spillere og manager og andre som styrer laget. Hvor blir det av lagånden om man ikke også støtter laget sitt i motgang?! YNWA liksom, dere går aleine og sangen har dere stjålet.. I’ll keep my red flag flying high og sier GLORY GLORY!!  Til helga blir det storseier- merk mine ord!!

Blogger hovedsaklig om Manchester United og livet som fotballsupporter. Kontakt: [email protected]
Posts created 337

15 thoughts on “Fotball er ikke bare bare

  1. Av alt det uviktige her i verden, så er fotball det viktigste! Også spillte united en veldig dårlig 2.omgang som ødela alt (inkludert tippinga mi!)!

  2. hei.
    Fantastisk at en så flott jente ikler seg United drakt. Hvor mange har du egentlig? Er er stor fan selv.

  3. Topp å se sånt engasjement for d viktigste som finnes.
    Men man må passe seg for å ta alle under en kam, for
    alle lag har medgangssupportere…dessverre. Lykke til
    neste helg hilsen LFC-supporter

  4. Hei.
    Utrolig kult å se ei jente med et så brennende engasjement for fotball og klubben Man Utd.
    Kjenner meg igjen i alt du skriver og sammen står vi sterke, GLORY GLORY!
    Hilsen utd fan fra sørlandet!

  5. Det å hate de som styrte LFC var vel virkelig ikke så rart, siden de nesten ødela klubben økonomisk. får ikke håpe du hinter til at Liverpool supportere ikke støtter laget sitt uansett. du vet ikke om du er supporter før du har vært med i både med og motgang.

  6. LFC Fan: Neida, jeg forstår det. Vi Unitedsuportere er jo ikke akkurat begeistret for Glazers heller akkurat, men det jeg siktet til er suportere som etter hvert tap skriver på blant annet Facebook at de hater den og den spilleren, at manageren må får seg vekk osv osv, jeg har MANGE LFC suportere som venner og mange er slik i forhold til andre lag. Mulig jeg tar feil, men det føles slik ihvertfall.

  7. Ikke fortell om Liverpool-fans som ikke takler motgang. Vi har ikke vunnet serien på over 20 år, mens United vinner så og si annenhvert år. Selv om vi taper runger “You’ll never walk alone” utover stadion, selv om det er bortebane hører man Liverpool-fansen best. På Old Trafford er det knapt en United-supporter som synger, og det er mer turister enn ekte fans. Det blir også veldig dumt å høre på dere United-supportere snakke om hvordan vi takler motgang ettersom dere aldri har opplevd motgang. Nei, det er ikke motgang å tape en CL-finale. Motgang er at det går dårlig over flere år. Noe som Liverpool har vært igjennom. Dette kan kun være mitt tilfellet, men mange United-supportere rundt meg jubler ikke engang over målene som scores fordi dere er så vant til å vinne.

  8. Lfc: Jeg sier ikke at ALLE Liverpoolsuportere er slik, selvfølgelig ikke. Men mange er det i forhold til andre klubber, det er mitt syn. Ta feks Champions League finalen i 2005 mot AC Milan, der sykt mange suportere forlater stadioen ved pause. Min mening er at du skal stå der til kampen er over for å støtte laget ditt. Vet ikke hvor du ser de kampene, men jeg tror nok de fleste jubler uansett hvordan stillingen er.

    Og det er nok ikke bare Unitedsuporterne sin skyld at det ikke synges like høyt på Old Trafford, og det er nettopp fordi Manchester United er verdens største klubb og drar mange turister som vil oppleve det uten å støtte laget like mye. Men det vet spillerne, jeg har ennå ikke vært på OT ennå, skal dit i Januar og da blir det hvertfall stemning!

  9. Jeg vet ikke hvor du har funnet ut at sykt mange forlot stadion i Istanbul. Grunnen til at Liverpool på magisk vis klarte å snu kampen var fordi spillerne hørte YNWA helt inn i garderoben. Det trenges en god del supportere for å overdøve Milan-fansen som var i ekstase og høres helt inn i garderobene. Kanskje du kjenner et par dårlige lfc-supportere, men Lfc-fansen er noen av de mest lidenskapelige supporterne. Uansett hvilken bortekamp og stadion det er, synger vi høyest. Det er det desibelmålinger på som kan bevise.
    Men skjønner at turistene gjør at det blir stille på OT, og det er lite heldig for klubben.
    Og vi Liverpool-supportere og dere mufc-supportere kommer aldri til å bli enig. Håper på en god kamp neste helg!

  10. Hadde ikke noe comeback? Bra det! Da har du skjønt det!
    Forresten. Gratulerer med et utrolig heldig poeng forrige lørdag. Dere kom for et poeng, og dere fikk det.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top